Friday, March 11, 2005

“..ik zag dat kinderen andere behoeftes hadden dan dat ik kon bieden. Ik had gewoon geen tijd. Ik had geen tijd om een kind te troosten. Ik had geen tijd om een ruzie uit te zoeken.
Ik zag dat kinderen wilden bewegen terwijl ze stil moesten zitten, ze wilden samenwerken terwijl ze alleen moesten werken, ze wilden spelen terwijl ze moesten zitten achter hun tafel. En ik moest me houden aan het rooster steeds. Maar ik zag aan de kinderen dat ze buiten wilden spelen. En wilde een groep binnen spelen, ja dan was het tijd om naar buiten te gaan.”

Eefke Eijgensteijn, Iederwijzer van het eerste uur (althans in Nederland)



Zondag 13 maart zoomt de VPRO in op één van de belangrijkste pijlers onder onze samenleving: het onderwijs.
Lees meer: VPRO voor de klas

Iederwijsgrapje.. hihi..: Ter Kruisvaart !

No comments: