Saturday, June 07, 2003

Ik heb vanacht toch iets meegemaakt.. brrr. Ik werd om 2 uur wakker van de sirene. Ik ben een gehoorzaam burger (en een verschrikkelijke schijtebroek) dus ik spring mijn bed uit en doe ramen en deuren dicht en zet meteen de tv aan op het UPC-net.
Niks..
De sirene ging weer.. ik had het niet meer. Ik hoorde buiten stemmen, maar durfde niet te gaan kijken.
Benjamin overstuur.
Na een half uur stilte heb ik de politie gebeld (mag eigenlijk niet, maar wat moest ik dan?) en die zeiden dat het Luilak was vanacht en dat jongeren de sirene hadden gesaboteerd.
Ik vroeg waarom ze dan niets lieten weten via het tvkanaal. Hij zei omdat het maar in 1 wijk was. Ik was verontwaardigd en zei: wat maakt dat nou uit?
Toen zei hij dat hij het erg druk had (ivm luilak) en op moest hangen.
Ik was zo kwaad en alle spanning natuurlijk, ik heb eerst verschrikkelijk liggen huilen in bed en ben toen maar opgestaan. Heb anderhalf uur opgezeten voordat ik weer kon gaan slapen, het was inmiddels half 4.
Gelukkig kon ik uitslapen vanmorgen.
Ik ga een klacht indienen bij de gemeente hoor, ik vind dit echt verschrikkelijk. Hoeveel mensen zullen niet met angst en alles dicht met dit benauwde weer midden in de nacht bij de tv hebben gezeten? De oorlog nog vers in het geheugen en terrorisme en gisteren was die brand in Utrecht waarbij asbest was vrijgekomen.
En dan laten ze je gewoon zitten omdat het 'maar 1 wijk was'.. pfff.

Nou, ik moest ff mijn hart luchten, ik ben nog steeds laaiend. Ik vraag me af hoeveel nut die sirenes hebben als ze er zo mee omgaan.

No comments: